Wednesday 16 December 2009

Undian Online terhadap Isu Biro Tatanegara

Kenyataan Media oleh Y.B. Ng Wei Aik, Setiausaha Publisiti DAP Negeri Pulau Pinang pada 16 Disember 2009 (Rabu) di Georgetown, Pulau Pinang:

DAP Negeri Pulau Pinang melancarkan undian online terhadap isu Biro Tatanegara (BTN) melalui laman webnya (http://dappg.org) mulai hari ini, supaya orang ramai dapat mengemukakan pandangan mereka terhadap kerelevanan BTN.

Persoalan dan pilihan-pilihan bagi undian online adalah seperti berikut:

Apakah pandangan anda terhadap isu BTN (Biro Tatanegara)?
•Ini bukan isu langsung, tidak perlu sebarang perubahan
•Ubahsuaikan kursus-kursus yang berkontroversi
•Memansuhkan BTN

Walaupun Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berkata beliau sendiri akan menilai dan memutuskan modul BTN ekoran daripada pertelagahan di antara Tun Dr. Mahathir Mohamad dan Nazri Aziz dan gesaan awam yang mahukan BTN dibubarkan, namun ini masih tidak dapat mengubah persepsi awam bahawa BTN merupakan alat Barisan Nasional untuk mencuci otak rakyat jelata.

Jikalau Najib hanya setakat mempergiatkan elemen 1Malaysia dalam modul BTN tanpa membubarkan BTN, adakah ini merupakan jalan penyelesaian yang terbaik dan boleh diterima oleh semua rakyat jelata? Maka, adalah lebih baik bagi rakyat jelata membuat pilihan mereka melalui undian online supaya kita dapat sama-sama menentukan nasib BTN untuk kepentingan nasional.

Undian online tersebut akan bermula hari ini sehingga Perdana Menteri dapat membuat sesuatu keputusan terhadap kelangsungan BTN. Kami mempelawa rakyat jelata tanpa mengira bangsa, agama, jantina dan latar belakang politik untuk menyertai undian online tersebut serta mengemukakan komen atau pandangan yang bernas dalam laman web tersebut.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home